زمان خبر:4 ثانیه قبل

رشد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین در سال 2021(1400) باعث جذب سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این بخش شد.
داده‌های گلوبال دیتا نشان می‌دهد به‌ویژه، در سال 2021، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ریسک پذیر در فناوری بلاک چین با بیش از 600 درصد افزایش به 14.8 میلیارد دلار از 2.1 میلیارد دلار ثبت شده در سال 2020 رسیده است.
فعالیت VC یا صندوق های سرمایه گذاری عمدتاً در آمریکای شمالی با 6.8 میلیارد دلار و پس از آن آمریکای لاتین با 3.4 میلیارد دلار و اروپا با 3 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفت. در جاهای دیگر، سرمایه گذاران ریسک پذیر آسیا و اقیانوسیه 1.6 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کردند در حالی که خاورمیانه 0.44 میلیارد دلار داشت.

سرمایه گذاری در بخش بلاک چین در سال 2021 با وجود اینکه این بخش در مرحله ابتدایی قرار داشت افزایش یافت. با این حال، هم سرمایه‌گذاران و هم مصرف‌کنندگان به دنبال بهره‌برداری از مزایای این فناوری هستند، زیرا در راه‌حل‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها ادغام می‌شود.
شایان ذکر است که سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر به بخش‌های خاصی با پیشروی بانک‌ها و پرداخت‌ها هدایت شده است.
بخشی که سرمایه گذاری زیادی در فناوری بلاک چین در بانکداری و پرداخت انجام می دهد. کریس دینگا(Chris Dinga)، تحلیلگر پرداخت گفت: بلاک چین به صنعت پرداخت کمک می کند تا حواله ها، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و توکن سازی دارایی ها را مدیریت کند، با این حال، هنوز یک فناوری جدید است که باید به طور کامل آزمایش شود تا بتواند به طور کامل در زیرساخت های پرداخت مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، علیرغم سرمایه گذاری های قابل توجه در این بخش، موانعی مانند فقدان چارچوب های نظارتی روشن و پرسنل ماهر ناکافی مانع از مشارکت بیشتر بازیگران می شود.
با این حال، انتظار می رود که کاربرد این فناوری در آینده به رهبری بانک های مرکزی افزایش یابد. قابل ذکر است، بیش از 90 بانک مرکزی در حال حاضر به دنبال رونمایی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:finbold



منبع