زمان خبر:48 ثانیه قبل

بنابر گزارش رویترز ژوهانسبورگ، غول خرده فروشی ایالات متحده، کمپانی Walmart (NYSE:WMT) که مالک اکثر سهام شرکت خرده فروشی Massmart آفریقای جنوبی است، یک پیشنهاد به ارزش 1.34 میلیارد رند (78.93 میلیون دلار) برای خرید بقیه سهام این شرکت ارائه کرده است. به عبارتی والمارت 62 رند برای هر سهم ماسمارت پیشنهاد کرده است.

این خرده‌ فروش کنترل اکثریت سهام ماسمارت را از طریق خرید 51% سهام در سال 2010 (1389) به دست آورده بود. در طول دهه گذشته، والمارت مجبور بوده است سطوح بالایی از پشتیبانی را در سراسر مشاغل ماسمارت ارائه دهد، زیرا آنها به دلایل مختلف از جمله خودداری مصرف‌ کنندگان از خرید لوازم الکترونیکی و کالاهای خانگی، به عملکرد ضعیف خود ادامه می‌ دهند. 

برای رفع این مشکل، مدیریت ماسمارت در سال 2019 (1398) یک طرح جایگزین را اجرا کرد که شامل فروش ارزانتر دارایی‌ های غیر ضروری، حذف مواد غذایی تازه از فروشگاه‌ های Game و کاهش هزینه‌ ها در سراسر این گروه کالایی بوده است. اما این طرح با بادهای مخالف بسیاری روبرو بوده است، در درجه اول همه‌ گیری کووید19 و ناآرامی‌ های داخلی در سال 2021، که منجر به از دست رفتن نظم و اختلال در زنجیره تامین خطوط اجناس خاص، سیل و همچنین تقاضای ضعیف مصرف‌ کنندگان برای کالاهای عمومی بوده است.

ماسمارت افزود: “پیشنهاد بالقوه، در صورت نهایی شدن، دسترسی لازم به ماسمارت را به پشتیبانی مالی و عملیاتی مداوم از والمارت برای حفظ رونق این فروشگاه فراهم می کند.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع