زمان خبر:4 ثانیه قبل

گرجستان، یکی از کشورهای دوستدار رمزارزها در جهان، برای دنبال کردن هدف خود در تبدیل شدن به یک هاب رمزارزی جهانی، در حال ارائه مقررات جدیدی برای ارزهای دیجیتال است.

لوان داویتاشویلی (Levan Davitashvili)، وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر گرجستان اعلام کرد، قانونگذاران این کشور قوانین جدیدی را آماده کرده‌اند که تجارت دیجیتال و رمزارزها را هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری محلی Business Media روز دوشنبه گزارش داد که داویتاشویلی گفته پیش نویس این قوانین به مجلس ارسال شده و انتظار می‌رود اصلاحات آن در جلسه پاییز به تصویب برسد.

به گفته وزیر، این پیش نویس با هدف هماهنگی قوانین محلی ارزهای دیجیتال با سه دستورالعمل اصلی اتحادیه اروپا، از جمله دستورالعمل خدمات پرداخت (PSD2)، دستورالعمل الزامات سرمایه (CRD) و همچنین قانون خدمات دارایی مجازی (VASP) ارائه شده است.

هدف قانون VASP ارائه رتبه حقوقی به نهادهای درگیر در تجارت دارایی‌های دیجیتال است. این گزارش خاطرنشان می‌کند که قوانین جدید از استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی یا تامین مالی تروریسم نیز جلوگیری می‌کند.

به گفته داویتاشویلی، پذیرش قوانین VASP در گرجستان برای تضمین ارائه مقررات پایدار در صنعت ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. بنا بر گزارش‌ها، وزیر تاکید کرده که همگام‌سازی قوانین مالی گرجستان با قوانین اتحادیه اروپا مهم است. گرجستان در راستای استراتژی توسعه رسمی ۲۰۲۲-۲۰۲۵ دولت، در نظر دارد در آینده به یک هاب جهانی کریپتو تبدیل شود.

گرجستان به عنوان یکی از دوستداران ارزهای دیجیتال در جهان ظاهر شده است. این کشور تعداد به نسبت خوبی خودپرداز رمزارزی دارد و به کاربران اجازه خرید و فروش راحت رمزارزها را می‌دهد. گرجستان در زمان نگارش این مقاله میزبان ۴۵ دستگاه خودپرداز رمزارزی است.

قانون‌گذاران در گرجستان در سال جاری روی قانون ارزهای دیجیتال کار کردند و کوبا گونتادزه (Koba Gvenetadze)، رئیس بانک مرکزی در ماه آوریل (فروردین) به فقدان مقررات ارزهای دیجیتال در این کشور اشاره کرد. اولین گزارش‌ها در مورد قوانین جدید ارزهای دیجیتال گرجستان در حالی منتشر شد که ده‌ها هزار روس به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه و عدم اطمینان در مورد اقتصاد این کشور به گرجستان پناه آورده‌اند. کریپتو ظاهراً به ابزار مهمی برای رسیدگی به امور مالی در بحبوحه تحریم‌های کارت‌های اعتباری روس‌ها تبدیل شده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع