زمان خبر:5 ثانیه قبل

راه حل مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم، Arbitrum، تحت مدیریت Offchain Labs، روز چهارشنبه به Arbinauts (کاربران پروژه)، گفت که تیم توسعه، ارتقاء Nitro را اجرا کرده است. تیم توضیح داد: “همه آربینوت ها، لطفاً برای ارتقاء آماده شوید.”

علاوه بر این، حساب رسمی توییتر آربیتروم نوشت که “مهاجرت به ارتقاء نیترو به طور رسمی آغاز شده است و شبکه در طول فرآیند ارتقا تا 2 تا 4 ساعت آینده خاموش خواهد ماند.” تیم از آربینات‌ های همکار دعوت کرد تا در طول ارتقاء، اتاق بحث سرور Discord پروژه را همچنان پر رونق نگه دارند.

 

 

قبلا Bitcoin.com News در 7 آگوست (16 مرداد) بروزرسانی نیترو آربیتروم را گزارش کرده بود. هدف این ارتقا، بهبود آربیتروم با تجربه تراکنش‌ های سریع‌ تر و کارمزدهای کمتر است. در حال حاضر نیز کارمزدهای آربیتروم بسیار ارزان تر از هزینه های گس اتریوم می باشد. طبق داده‌ های پلتفرم l2fees.info، آمار نشان می‌ دهد که هزینه‌ های فعلی گس برای ارسال رمزارزها روی زنجیره اتریوم 1.07 دلار و برای هر مبادله در زنجیره آن 5.35 دلار است. همین وبسایت نشان می‌ دهد که هزینه‌های آربیتروم برای ارسال اتر 0.14 دلار است و برای تعویض توکن‌ ها با استفاده از آربیتروم 0.36 دلار در هر تراکنش است.

آمار پلتفرم Defillama.com نشان می دهد که آربیتروم در 31 آگوست (9 شهریور) نزدیک به 1 میلیارد دلار،  947.18 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در دیفای دارد. آربیتروم هفتمین بلاکچین بزرگ از نظر اندازه TVL است که در 30 روز گذشته 17.76 درصد افزایش یافته است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: news.bitcoin



منبع