زمان خبر:4 ثانیه قبل

روز پنج‌شنبه، استارت‌آپ بلاک چین تریال(Triall) اعلام کرد که با مرکز پزشکی غیرانتفاعی آمریکایی، مایو کلینیک(Mayo Clinic)، برای بهینه‌سازی طراحی کارآزمایی بالینی و مدیریت داده‌های مطالعه همکاری می‌کند. از سپتامبر امسال(شهریور)، پلتفرم eClinical Triall از یک کارآزمایی بالینی 2 ساله چند مرکزی فشار خون شریانی ریوی که شامل 10 سایت تحقیقاتی و بیش از 500 بیمار در سراسر ایالات متحده است، پشتیبانی خواهد کرد.

این نرم افزار از فعالیت هایی مانند جمع آوری داده ها، مدیریت اسناد، نظارت بر مطالعه و رضایت پشتیبانی می کند. همانطور که توسط Triall گفته شد، هدف از این همکاری نشان دادن یک مسیر حسابرسی دفتر کل عمومی غیرقابل تغییر از طریق فناوری بلاک چین برای تقویت یکپارچگی کارآزمایی بالینی است. سپس محققین، تنظیم‌کننده‌ها و ذینفعان می‌توانند چنین داده‌های مربوط به کارآزمایی را با اعتماد بررسی و ارزیابی کنند و بدانند که هیچ‌کس نمی‌تواند سوابق را تغییر دهد.

در ایالات متحده، هزینه متوسط ​​یک کارآزمایی بالینی برای بررسی داروها یا درمان های جدید 19 میلیون دلار برآورد شده است. نرخ های تایید برای موجودیت های شیمیایی و بیولوژیکی جدید معمولاً بین 10٪ تا 20٪ از مرحله پیش بالینی تا پایان است و اغلب ممکن است سال ها تحقیق طول بکشد.

Triall که در سال 2018(1397) راه اندازی شد و اولین محصول بلاک چین خود، Verial eTMF را تجاری کرد که پژوهشگران را قادر می‌سازد تا شواهد قابل تأیید صحت اسناد کارآزمایی بالینی، مانند داده‌های تشخیص بیمار را تولید کنند. علاوه بر این، این شرکت در حال توسعه API هایی از طریق eClinical است که ارائه دهندگان نرم افزار کارآزمایی بالینی شخص ثالث را قادر می سازد تا به زیرساخت بلاک چین Triall متصل شوند. توکن بومی TRL برای کاربردهای اکوسیستم مانند پرداخت غرامت به شرکت کنندگان کارآزمایی بالینی طراحی شده است. در صورت موفقیت، Triall قصد دارد با کلینیک Mayo در حوزه تحقیقات پزشکی غیرمتمرکز همکاری بیشتری داشته باشد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: cointelegraph



منبع