زمان خبر:5 دقیقه قبل

کره جنوبی به عمیق شدن در Web3 و متاورس ادامه می دهد. پس از سرمایه‌گذاری تقریباً 200 میلیون دلاری در ایجاد اکوسیستم متاورس خود و انتشار «اصول اخلاقی متاورس»، دولت این کشور اکنون در حال تهیه «قانون ارتقای صنعت متاورس» است.

همانطور که رسانه های محلی در 1 سپتامبر( 10 شهریور) گزارش کردند، هیو یون آه( Heo Eun-ah)، یکی از اعضای مجلس ملی با سابقه کارآفرینی، تصویب قانون ارتقای صنعت متاورس را برای حمایت از صنعت Web3 پیشنهاد کرد. تعدادی دیگر از اعضای مجلس ملی از پیشنهاد یون آه حمایت کردند.

بر اساس این لایحه، کمیته بررسی سیاست‌های متاورس که مستقیماً زیرمجموعه نخست‌وزیر است، سیاست‌های توسعه متاورس در کشور را بررسی می‌کند و وزیر علوم و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات باید هر سه سال یک بار برنامه نهایی را تعریف کند.

این لایحه همچنین مشوق هایی را برای شرکت هایی در نظر می گیرد که در عین رعایت معیارهای برتری مانند محافظت از داده های شخصی کاربران، عملیات خود را به متاورس تغییر دهند.

بر اساس داده های وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، بودجه دولت برای پروژه های بزرگ مرتبط با متاورس در سال 2023 (1402) به 195.4 میلیارد وون (حدود 140 میلیون دلار) خواهد رسید که در ماه فوریه(بهمن 1400)، این وزارتخانه گزارش داد که 223.7 میلیارد وون (186.7 میلیون دلار) خواهد بود که به پلتفرم دنیای مجازی تحت عنوان Expanded Virtual World اختصاص داده شود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:cointelegraph



منبع