زمان خبر:5 دقیقه قبل

کاربران کوین بیس در کشور گرجستان توانستند از یک اشکال فنی در سیستم قیمت گذاری این صرافی برای پول ملی گرجستان، سوء استفاده کرده و دارایی های خود را با نسبت 100 برابری به نرخ ارز ملی نقد کنند و هزاران دلار سود به جیب بزنند.

کوین بیس در ایمیلی به کوین دسک گفت: پول ملی گرجستان، لاری (GEL) به جای 2.90 دلار در روز چهارشنبه، 290 دلار قیمت گذاری شده بود. بطوریکه نقطه اعشار آن با دو رقتم اختلاف تعیین شده بود.

این خطا به کاربرانی که 100 دلار در قالب لاری در کوین بیس دارند، این امکان را می دهد تا آن را به مبلغ 10000 دلار به حساب بانکی خود برداشت کنند.  حساب‌ های بانکی و کارت‌ های نقدی برخی از کاربرانی که توانستند از این مزیت استفاده کنند، پس از انتقال وجوه به آنها توسط بانک های مقصد مسدود شده است.

کوین بیس گفت که این مشکل توسط 0.001٪ از کل کاربرانش یا حدود 1000 کاربر این صرافی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. با اینکه اندازه ضرر کوین بیس هنوز فاش نشده است، اما سخنگوی این صرافی آن را “مبلغی کوچک بی اهمیت” توصیف کرد. سخنگوی صرافی در ادامه گفت: ما این مشکل را برطرف کردیم و در حال انجام اقداماتی برای بازیابی وجوه برداشته شده هستیم.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: coindesk



منبع