زمان خبر:2 ثانیه قبل

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل در حال پیگیری تغییراتی در چارچوب قانونی این کشور با توجه به مقررات خود در مورد ارزهای دیجیتال است.

به گفته رسانه های محلی، یکی از نگرانی های اصلی این است که لایحه مورد بحث به نظر نمی رسد توکن ها را به عنوان دارایی یا اوراق بهادار دیجیتال در نظر بگیرد، بنابراین آنها تحت مقررات SEC قرار نمی گیرند. موقعیت به روز شده SEC کشور به دنبال انتصاب هیئت مدیره جدید و افزایش ارتباط بخش کریپتو در خدمات مالی کشور است.

قانونگذاران برزیلی از سال 2015(1394) روی مقررات ارزهای دیجیتال کار می کنند، اما سنا فقط نسخه نهایی یک لایحه را در آوریل 2022(فروردین 1401) تصویب کرد. پس از پایان بازبینی نهایی کنگره برزیل، این لایحه برای رئیس جمهور کشور ارسال می شود و او آن را امضا می کند. 

همانطور که در متن تایید شده توضیح داده شد، دارایی مجازی یک نمایش دیجیتالی از ارزش است که می تواند به صورت الکترونیکی معامله یا منتقل شود و برای اهداف پرداخت یا سرمایه گذاری استفاده شود. علاوه بر این، بهترین روش‌ها را برای رویه‌های «احراز هویت» (KYC) را تشریح می‌کند و روش‌هایی را برای جلوگیری از پولشویی تنظیم می‌کند. طبق این صورت‌حساب، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز اوراق بهادار در نظر گرفته نمی‌شوند، در حالی که بیشتر توکن‌های دیگر در میانه بحث درباره این‌که آیا هستند یا خیر، قرار دارند.

قانونگذاران گفتند که آنها معتقدند که یک راه حل ممکن می تواند ارسال این لایحه به رئیس جمهور باشد تا از طریق حکمی تعیین کند که بانک مرکزی برزیل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار چه نقشی باید در مجوز عرضه اولیه کوین و تنظیم بازار ایفا کنند. برخی از قانونگذاران این اقدام را یک عدم اطمینان قانونی می دانند و استدلال می کنند که باید یک لایحه کاملاً جدید ارائه شود. در ماه ژوئن(خرداد)، لایحه دیگری در رابطه با ارزهای دیجیتال به کنگره برزیل ارائه شد. در صورت تصویب، این پیشنهاد حق استفاده از ارز دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت اعطا می کند، در حالی که از کلیدهای خصوصی در برابر گرفتن توسط دادگاه محافظت می کند. پیش نویس این قانون در حال حاضر در انتظار بررسی در کمیته قانونگذار است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:cointelegraph



منبع