زمان خبر:8 دقیقه قبل

صندوق بین‌المللی پول (IMF)، گزارشی با عنوان «تنظیم رمزارزها و تصویب قوانین صحیح می‌ تواند فضای امنی برای نوآوری فراهم کند»، در نسخه سپتامبر (شهریور) مجله شاخص مالی و توسعه خود منتشر کرد. این گزارش توسط معاون بخش بازار پول و سرمایه صندوق بین المللی پول، آدیتیا ناراین و دستیار مدیر، مارینا مورتی تهیه شده است.

این گزارش توضیح می‌دهد: «دارایی‌ های رمزارزی بیش از یک دهه است که وجود داشته‌ اند، اما اخیراً تلاش‌ ها برای تنظیم آن‌ ها به اولویت دستور کار سیاست‌ گذاران تبدیل شده است.»

«تنها در چند سال گذشته است که دارایی‌ های رمزارزی از محصولاتی خاص برای تلاش به حضوری پر رنگ تر به عنوان سرمایه‌ گذاری‌ های هدفمند، پوشش‌ دهی در برابر ارزهای ضعیف و ابزارهایی برای پرداخت، تغییر ماهیت داده‌اند.»

نویسندگان خاطرنشان کردند: «شکست صادرکنندگان رمزارزها، صرافی‌ ها و صندوق‌ های تامینی و همچنین کاهش اخیر ارزش‌ بازار رمزارزها، انگیزه‌ ای به قطعیت وجود مقررات افزوده است.»

این گزارش با جزئیات به چالش‌ های مربوط به تنظیم رمزارزها می‌ پردازد. ناراین و مورتی نوشتند: «به‌ کارگیری چارچوب‌ های نظارتی موجود برای دارایی‌ های رمزارزی، یا توسعه موارد جدید، به دلایل مختلفی چالش برانگیز است.»

برای شروع، دنیای رمزارزها به سرعت در حال تکامل است. تنظیم‌ کننده‌ ها با توجه به منابع گسترده و بسیاری از اولویت‌های دیگر، در تلاش برای به دست آوردن استعداد و یادگیری مهارت‌ ها هستند. آنها توضیح دادند که نظارت بر بازارهای رمزارزی دشوار است زیرا داده‌ ها جدا از هم هستند و تنظیم‌ کننده‌ ها نظارت بر هزاران فعالی را که ممکن است مشمول الزامات معمول گزارش دهی نباشند را دشوار می‌ دانند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: news.bitcoin



منبع