زمان خبر:28 دقیقه قبل

مارک هاپکینز(Mark Hopkins)، کارآفرین رمزارز، که با نام دکتر بیت‌کوین یا ریزن نیز شناخته می‌شود، در توییتر ادعا کرد که به اتهام شرکت در فروش بیت‌کوین به صورت همتا به همتا بدون مجوز فدرال به شش تا ۱۵ ماه زندان فدرال محکوم شده است.

طبق یک دستورالعمل در سال 2019 از FinCEN در مورد مدل‌های تجاری که شامل «ارزهای مجازی قابل تبدیل» است، فروش بیت‌کوین P2P یک جرم فدرال است.

هاپکینز گفت که یکی از کاربران ناشناسی که با او معامله کرده بود در یک قرعه کشی کلاهبرداری شرکت داشت که از وجوه غیرقانونی برای خرید بیت کوین از هاپکینز استفاده می کرد.

دکتر بیت کوین برای اولین بار توسط 15 مامور مسلح FBI در 23 اکتبر 2020 مورد تفتیش قرار گرفت و طبق یک نسخه دیجیتالی از آنچه هاپکینز ادعا می کند حکم بازرسی و توقیف است، ظاهراً خانواده او به مدت پنج ساعت مورد بازجویی قرار گرفتند و 60000 دلار لوازم الکترونیکی توقیف شد.

سرکوب‌های اخیر برنامه‌های کریپتویی مرتبط با حریم خصوصی، مانند Tornado Cash، میکسر کریپتو که توسط مقامات ایالات متحده تحریم شده است، نگرانی و عدم اطمینان را در میان جامعه P2P ایجاد کرده است.

پس از نزدیک به دو سال پیگیری قانونی، دکتر بیت کوین در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ به اجرای یک طرح غیرقانونی تبدیل پول نقد به رمزارز اعتراف کرد.

هاپکینز گذراندن دوران محکومیت 15 ماهه خود را در 6 سپتامبر در مؤسسه اصلاحی فدرال بومونت لو آغاز کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:forkast



منبع