زمان خبر:21 ثانیه قبل

بیت کوین به 19 هزار دلار رسید

به جرات می توان گفت که چند روز گذشته، ارز دیجیتال اول بازار روزهای چندان خوبی را سپری نکرده است، به خصوص که این دارایی اواخر هفته گذشته مارک روانی 20000 دلار را از دست داد و برای مدتی در این ناحیه باقی ماند. البته در این مدت، بیت کوین برای بازگشت به سطوح از دست رفته چنیدن بار تلاش کرد ولی این تلاش نتیجه ای در برنداشت. آخرین تلاش خریداران روز سه شنبه بود که BTC را به 20300 دلار رساند ولی خرس ها بلافاصله به بازی وارد و مانع از ادامه این حرکت شدند.

در نهایت، بیت کوین حدود 1500 دلار دیگر از ارزش خود را از دست داد و به پایین ترین سطح قیمت خود طی شش هفته گذشته یعنی در حدود ۱۸۵۰۰ دلار سقوط کرد. بعد از اصلاحی اندک، قیمت به سطح فعلی خود یعنی 19220 دلار رسید. در این مدت، ارزش بازار بیت کوین حدود 10 میلیارد دلار افزایش یافته و به 368 میلیارد دلار رسید، اما چیرگی آن بر آلتکوین ها به زیر 38 درصد رسیده است.

LUNC در صدر

کوین های جایگزین در این مدت به همان اندازه بیت کوین متحمل ضرر شده اند اما اکثر آنها در حال حاضر، عملکرد بهتری از خود نشان داده اند. برای مثال، اتریوم با نزدیک شدن به زمان راه اندازی هاردفورک Merge نوسانات زیادی را تجربه می کند. با اجرای به‌روزرسانی Bellatrix در اوایل این هفته، ETH به بالای 1650 دلار رسید و یک روز بعد به زیر 1500 دلار بازگشت. در حال حاضر، اتر با جهش 6 درصدی در تایم فریم روزانه، بار دیگر به بالای 1600 دلار رسیده است.

بایننس کوین و سولانا نیز تا 6 درصد در یک روز افزایش یافته اند. در نتیجه این تغییر،BNB  با قیمت 280 دلار و SOL  با 32 دلار معامله می شود. بقیه آلتکوین‌های دارای ارزش بازار بزرگ‌تر نیز با دستاوردهای کمتر، به رنگ سبز دیده می شوند. ETC، ATOM، NEAR، LINK، و EOS در میان آلتکوین های کوچکتر بیشترین رشد را داشته اند.

نکته مهم این که، پس از اعلام پشتیبانی KuCoin از مکانیسم توکن سوزی، توکن LUNC که تغییر نام یافته Terra است، طی یک روز 50 درصد افزایش یافت. در نهایت، ارزش بازار کریپتو در یک روز 40 میلیارد دلار بهبود یافته است، اما هنوز زیر مرز 1 تریلیون دلار ایستاده است. شاخص ترس و طمع بازار کریپتو نیز امروز عدد 20 در منطقه “ترس شدید” را نشان می دهد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato



منبع