زمان خبر:3 ثانیه قبل

روز پنجشنبه پس از انتشار گزارشی مبنی بر احتمال فروش سهامی به ارزش تقریبی 7.6 میلیارد دلار در غول اینترنتی چینی تنسنت (Tencent)، سهام آن بیش از 2 درصد سقوط کرد و با قیمت 30.80 دلار هنگ کنگ بسته شد که پایین ترین سطح آن طی سه هفته گذشته می باشد.

به نظر می رسد محتمل ترین نامزد برای فروش این بخش از سهام، شرکت هلندی Prosus (AS:PRX) باشد که برای تامین مالی بازخرید سهام خود، به طور پیوسته در حال فروش سهام خود در تنسنت بوده است.

سهام تنسنت در سال جاری به طور قابل توجهی کاهش داشته است، زیرا افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده باعث کاهش تمایل سرمایه گذاران برای سهام شرکت های حوزه فناوری شده است. تقاضای کمتر در بازارهای چین، به علاوه فشارهای فزاینده نظارتی، سهام این شرکت و همتایان چینی آن را نیز کاهش داده است.

این شرکت اولین کاهش درآمد خود را در سه ماهه دوم سال 2022، در بحبوحه فشارهای نظارتی دولت و اعمال قرنطینه های شدید کرونایی گزارش کرد. سهام شرکت‌های همتا یعنی Baidu (NASDAQ:BIDU) Inc (HK:9888) و Alibaba Group Holding Ltd (HK:9988)، که مثلث BAT را تشکیل می‌دهند نیز هر کدام بیش از 1 درصد کاهش یافتند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing

 



منبع