بانک مرکزی اروپا ممکن است در راستای جلوگیری از ضعف یورو ،خبر از بیشترین افزایش نرخ بهره خود دهد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو طی کنفرانسی در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد. در همین حال ، ایالات متحده تعداد هفتگی مدعیان بیکاری را منتشر می کند. شرکت تجارت الکترونیک ناسپرس (Naspers) خود را برای فروش مجموعه‌ای از سهام شرکت تِنسِنت (Tnecent) آماده می کند. نفت خام پس از افت به کف های قیمتی شش ماهه خود در روز گذشته ، به ثبات میرسد.

 

آنچه که باید امروز، پنج شنبه ، در بازارهای مالی بدانید ،به شرح زیر می‌باشد:

 

1. سخنرانی آقای پاول

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در ساعت 09:10 به وقت ET (13:10 به وقت گرینویچ) طی کنفرانسی که توسط مؤسسه کِیْتو سازماندهی شده است، سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی درحالی برگزار خواهد شد که داده ها حاکی ازعملکرد بهتر اقتصاد از آنچه در اوایل تابستان به نظر می‌رسید، است. از این رو ،تحلیلگران نگران هستند که این شرایط منجر به تداوم افزایش نرخ بهره خواهد شد.

انتظارات مبنی بر تداوم افزایش نرخ بهره ایالات متحده منجر به تقویت دلار شد. وون کره به کف چند سال اخیر رسید و ین ژاپن پس از فشار های دولت ژاپن تحت حمایت قرار گرفت.

یکی از داده هایی که حاکی از مقاومت و استحکام اقتصاد است ، تعداد هتفگی مدعیان بیکاری است که طی ماه گذشته با یک روند کاهشی ملایم همراه شده است. تعداد مدعیات بیکاری هفته گذشته در ساعت 08:30 به وقت ET منتشر می‌شوند. انتظار می‌رود که تعداد اولیه مدعیان بیکاری از 232000 به 240000 افزایش یابد.

 

2. بانک مرکزی اروپا

یکی از ارزهایی که حداقل در کوتاه مدت در برابر دلار به کف خود رسیده است، یورو است. ارزش یورو در برابر دلار در ساعات ابتدایی معاملات اروپا به میزان0.1 درصد افزایش یافت، زیرا انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در ساعت 08:15 به وقت ET خبر از بیشترین میزان افزایش نرخ بهره در تاریخ دهد.

کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا طی کنفرانس مطبوعاتی خود در ساعت 08:45 به وقت ET سخنرانی خواهد کرد.

 

3. سهام

انتظار میرود که ازارهای سهام ایالات متحده پس از اینکه در چهارشنبه در واکنش به کاهش شدید قیمت نفت و اطمینان از استراتژی سافت لندینگ فدرال رزرو ، جهش یافتند ، امروز ، ثابت باز شوند.

( استراتژی فرود نرم (Soft landing) در اقتصاد به معنای کاهش ملایم در رشد اقتصادی به وسیله افزایش نرخ بهره و کاهش محرک‌های اقتصادی است به طوری که از رکود جلوگیری شود.”

تا ساعت 06:20 به وقت ET، معاملات آتی داوجونز تنها 9 واحد کاهش یافت ، در حالی که معاملات آتی S&P 500 و Nasdaq 100 نیز ثابت ماندند. این سه شاخص اصلی سهام در روز چهارشنبه بین 1.4 تا 2.1 درصد افزایش یافتند.

سهاک شرکت گیم‌استاپ (GameStop) (NYSE:GME) پس از ضرر و زیان کمتر از حد انتظار این شرکت و همکاری جدید آن با صرافی رمزارزی FTX، پیش از گشایش بازار تقریباً 10 درصد افزایش یافت.

سهام شرکت هلدینگ تِنسِنت (Tnecent)(HK:0700) تحت فشار است زیرا انتظار میرود که شرکت فناوری اطلاعات پروسوس (Prosus) (AS:PRX)، که مالک سهام شرکت ناسپرس (Naspers) (JO:NPNJn) در این شرکت است، قرار است معادل 7.6% از سهام خود را به فروش برساند.

شرکت امنیت رایانه زی‌اسکیلر (Zscaler) (NASDAQ:ZS) پس از بسته شدن بازار صورت سود و درآمد خود را گزارش می کند.

4. نگاه ها به اقتصاد خانم تراس ،نخست وزیر جدید بریتانیا

لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا، در راستای مقابله با بحران انرژی این کشور ، بسته ای را در نظر گرفته است که جزئیات آنرا امروز منتشر خواهد کرد.

بر اساس گزارشات منابع نزدیک به تیم اقتصادی خانم تراس ، این طرح اقتصادی ممکن است به 100 میلیارد پوند وام جدید نیاز داشته باشد. این امر ، پوند و بازده اوراق قرضه دولتی بریتانیا را تحت فشار قرار می دهد.
پوند بریتانیا احیرا به پایین ترین حد خود از سال 1985 سقوط کرد و هم بر فشار وارد کرد.

 

5. ثبات قیمت نفت

هر بشکه نفت خام پس از سقوط به کف های فیمتی شش ماه گذشته در روز چهارشنبه، امروز به ثبات رسیده است. شواهد حاکی از آن است که هند ، یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام در جهان ،ممکن است با پیشنهاد گروه هفت مبنی بر تعیین سقف برای صادرات نفت روسیه موافقت کند.

بر اساس داده های روز چهارشنبه ، موجودی ذخایر نفت خام به طور غیر منتظره ای به میزان 3.4 میلیون بشکه‌ افزایش یافت. داده‌های رسمی دولت در این زمینه در ساعت 10:30 به وقت ET ارائه می‌شود.

 

 

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: INVESTING



منبع