ضرر تسلا از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین طی ۳ ماه گذشته تغییری نکرده است – پرشیا بلاکچین

مطابق با گزارش درآمدی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تسلا که به‌تازگی در وب‌سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده است، این شرکت از سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیارد دلاری خود روی بیت کوین در سال ۲۰۲۱، طی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ متحمل ضرر تحقق‌نیافته ۱۷۰میلیون دلاری شده که مشخصاً حاصل کاهش قیمت بیت کوین طی این مدت نسبت به قیمت خرید مجموعه تسلا است. گفتنی است ضرر تسلا از دارایی‌های بیت کوین خود طی ۶ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ نیز همین میزان برآورد شده بود که یعنی طی ۳ ماه گذشته میزان زیان تسلا از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین تغییری نکرده است.

به گزارش کوین تلگراف، تسلا از فروش بیت کوین‌های خود طی دو سال گذشته، در مجموع ۶۴میلیون دلار سود (تحقق‌یافته) نیز به دست آورده است که خالص زیان این شرکت از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را به ۱۰۶میلیون دلار می‌رساند.

آن‌طور که در متن گزارش درآمدی جدید تسلا آمده است، این ضرر چند میلیون دلاری تاکنون خللی در فعالیت‌های اصلی این شرکت ایجاد نکرده است. با این حال، شرکت تحت‌هدایت ایلان ماسک در حال حاضر تنها ۲۱۸میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد.

طبق قوانین حسابرسی، ارزهای دیجیتال دارایی‌های نامشهود با عمر نامحدود در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین، هر کاهش در ارزش بیت کوین، تسلا را ملزم به اندازه‌گیری میزان کاهش ارزش دارایی‌های خود می‌کند و این در حالی است که تغییرات مثبت (افزایش قیمت بیت کوین) تا زمان فروش دارایی‌های تسلا، این شرکت را ملزم به ارزش‌گذاری مجدد بیت کوین‌های خود نمی‌کند. در این ساختار مالی، می‌توان برای کاهش بدهی‌های مالیاتی شرکت، ضررهای حاصل‌شده را از سود‌های مجموعه کسر کرد و عایدی سرمایه نیز تا زمانی که یک دارایی به فروش نرسد، مشمول مالیات نخواهد شد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در فضای ارزهای دیجیتال به‌ خاطر حمایت‌های خود از دوج کوین و ارائه پیشنهاد ۴۴میلیارد دلاری برای خرید شبکه اجتماعی توییتر شناخته می‌شود. او قصد دارد پس از خرید توییتر، ربات‌های منتشرکننده اسپم و پیام‌های کلاهبرداری را از این شبکه اجتماعی حذف کند و معتقد است این ربات‌ها وضعیت توییتر را بسیار اسف‌بار کرده‌اند. او یک‌بار هم به‌شوخی گفته بود اگر در ازای هر کلاهبرداری که در توییتر دیده است به او یک دوج کوین می‌دادند، اکنون ۱۰۰میلیارد واحد دوج کوین در اختیار داشت.

موردی یافت نشد.




منبع