کردیبل کریپتو (Credible Crypto)، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال در توییتر، گفته است قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ میلادی از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد؛ اما پس از آن یک بازار نزولی بزرگ در پیش خواهد بود.

به گزارش کوین تلگراف، طبق سناریویی که کردیبل کریپتو ارائه کرده است، در دوران هاوینگ بعدی بیت کوین شاهد رسیدن قیمت به کف ۱۰٬۰۰۰ دلاری خواهیم بود.

در حالی که تحلیلگران درباره مطابقت سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با پایان بازار نزولی سال ۲۰۱۸ تقریباً به اجماع رسیده‌اند، تعداد کمی از این تحلیلگران از این بازه زمانی به‌عنوان نقطه تغییر روند یاد می‌کنند.

فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، بنیان‌گذار مجموعه لوک‌ اینتو‌ بیت کوین (LookIntoBitcoin)، پیش‌بینی کرده است که بازار نزولی فعلی تنها چند ماه دیگر دوام خواهد آورد؛ اما در مقابل تحلیلگران زیادی هم هستند که همچنان کف‌های قیمتی تازه‌ای را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند.

به‌عقیده کردیبل کریپتو، بازه شکوفایی بازار بیت کوین بعد از سال ۲۰۲۳ است؛ اما از این سال با عنوان یک نقطه عطف بزرگ برای این پرشیا بلاکچین یاد کرده است.

او می‌گوید بیت کوین پس از ثبت یک رکورد تاریخی جدید در حداقل ۱۰۰٬۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳، به‌شکلی که تاکنون دیده نشده است، سقوط خواهد کرد. به‌گفته این تحلیلگر، کف چرخه نزولی بعدی پایین‌تر از کف ۱۷٬۶۰۰ دلاری چرخه فعلی خواهد بود و خریداران تا سال ۲۰۲۵ فرصت خواهند داشت که در سطح ۱۰٬۰۰۰ دلار وارد بازار شوند.

کردیبل کریپتو گفته است:

ابتدا در سال ۲۰۲۳ به یک تاریخی جدید می‌رسیم و موج پنجم قیمت از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد. به دنبال آن، شاهد بزرگترین بازار نزولی خواهیم بود که تاکنون دیده شده و از نظر زمانی و قیمتی بدتر از چرخه نزولی فعلی است. این سقوط قیمت را به ناحیه بین ۱۴٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ دلار خواهد رساند؛ سطوحی که اکنون همه منتظر آن هستند.

کریپتو تونی (Crypto Tony)، دیگر تحلیلگر فعال در توییتر، با این سناریو به‌کلی مخالف است و انتظار دارد قیمت پس از رسیدن به کف نهایی خود در سه‌ماهه بعدی، یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند.

همچنین بخوانید: بررسی یک ادعا: آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین زودتر اتفاق بیفتد؟

از ۱۰٬۰۰۰ دلار تا ۲میلیون دلار

برخی از معامله‌گران سطوحی بین ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۶٬۰۰۰ دلار را به‌عنوان کف احتمالی قیمت در ماه‌های آینده زیرنظر گرفته‌اند. هدف ۱۰٬۰۰۰ دلاری ایده فیلب‌فیلب (Filbfilb)، بنیان‌گذار مجموعه دیسنتریدر (Decentrader) است و اِل کاپو آف کریپتو (Il Capo of Crypto)، دیگر تحلیلگر توییتری، می‌گوید پس از جهش بیت کوین تا ۲۱٬۰۰۰ دلار، قیمت به‌سرعت وارد ناحیه ۱۴٬۰۰۰ تا ۱۶٬۰۰۰ دلار خواهد شد.

او دراین‌باره گفته است:

چیزی که اکنون می‌بینم حجم زیادی موقعیت معاملاتی شورت است که باید تحت‌فشار قرار گیرند. ورود به موقعیت‌های معاملاتی شورت (در جهت کاهش قیمت) در نزدیکی حمایت‌های قیمتی، ایده خوبی نیست. قیمت ابتدا به ۲۱٬۰۰۰ دلار جهش کرده و سپس تا ۱۴٬۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

لری لپارد (Larry Lepard) هم که یک مدیر سرمایه است، انتظار دارد قیمت بیت کوین در بلندمدت و طی ۶ سال آینده به ۲میلیون دلار برسد.

نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای یک‌ساعته بازار بیت کوین/ دلار.



منبع