بیت کوین روز گذشته یک حرکت صعودی جدید را آغاز کرد و بامداد امروز در بالاترین سطح به ۲۹٬۸۵۱ دلار رسید، اما در نهایت موفق به عبور از ۳۰٬۰۰۰ دلار نشد. اتریوم نیز روند تقریباً مشابهی را در این مدت طی کرده است و بامداد امروز اوج ۲٬۰۲۰ دلاری را به ثبت رساند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، ماه مه (اردیبهشت) برای بیت کوین با ریزش تا کف ۲۷٬۶۵۰ دلاری شروع شد و البته خریداران به سرعت موفق به بازگرداندن قیمت به بالای ۲۸٬۰۰۰ دلار شدند. افزایش ۰.۲۵ واحد درصدی اخیر نرخ بهره بانکی در آمریکا نیز که می‌تواند آخرین اقدام بانک مرکزی برای افزایش این نرخ کلیدی باشد، نتوانست تأثیر سریعی بر قیمت بیت کوین بگذارد و اتفاقاً بعد از این جلسه بیت کوین موفق به بازیابی سطح ۲۹٬۰۰۰ دلار شد.

به هر حال بیت کوین در حال حاضر موفق به عبور از ۳۰٬۰۰۰ دلار نشده است و با فاصله‌ای ۶۰۰ دلاری از این سطح خریدوفروش می‌شود.

نمودار یک‌ساعته قیمت بیت کوین.

فضای کلی بازار طی چند روز گذشته اما، کاملاً تحت‌تأثیر رشد میم کوین جدیدی به نام پپه (PEPE) بود. این توکن که کار خود را از اواسط آپریل (فروردین) شروع کرده است، مشخصاً مثل اکثر میم کوین‌ها کاربرد خاصی ندارد. بازار ارزهای دیجیتال هم از دید بسیاری از کاربران، به‌خاطر جهش‌های ناگهانی همین توکن‌ها شناخته می‌شود.

جهش‌های ادامه‌دار پپه سبب شد تا این میم کوین طی چند روز به جمع ۱۰۰ ارز و سپس ۵۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار راه پیدا کند. آخرین جهش پپه به این خاطر بود که صرافی بایننس اعلام کرد این میم کوین را به فهرست معاملاتی خود اضافه می‌کند؛ البته در بخش «Innovation Zone» که به دارایی‌ها پرریسک این پلتفرم اختصاص دارد.

فلوکی، دیگر میم کوین شناخته‌شده بازار نیز طی ۲۴ ساعت اخیر رشدی ۳۵درصدی را تجربه کرده است. گفتنی است فلوکی هم در حال حاضر بین ۱۰۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار قرار داراد.



منبع